Header ads

» » » » 'Ayna'lı Şiirler



Şiirlerin kimyası bir tuttu mu seninkini, daha ayrılamazsın o yandan.
Biz ki 'dünyayı paylaşabilecek kadar şiire bulaşanlardan'. 

Kimi zaman acıya, kimi zaman öfkeye, kimi zaman neşeye yeniden isim koyar şiirler.
Bir ayna gibi yansıtır ömrün bir başka tarafını. Ve bir ayna gibi geçer içinden defalarca. Bir aynada çoğalan görüntü gibi, yayılır. 

Bugünün sürprizi, içinde 'ayna' geçen şiirler derlemesi. 
Bir kapı açsın, yeniden okutsun diye.
...


Sülfür inceldi ve en yorgun yerinden kırıldı ayna 

Tenhaydı düşlerim, geceydi, çıkıp geldim işte 

Su ve ateş, bir de gülünç yalnızlığım var sana 

Getirebildiğim, kokularını yitirmişti çünkü güller 

...

Suyu dinle, ateşi yak, özledim demek bu 
Ahmet Telli



       http://society6.com/product/reflection-of-truth_print#1=45

Yalnız'ın odasında 
İkinci bir yalnızlıktır 
Ayna.
Özdemir Asaf


Beş dakika tut bir aynanın önünde 

Kan var bütün kelimelerin altında 

Sonra kes o aynadan bir tutam 

Beyaz bir tülbent içinde 

Koy iç cebine 
Bütün bir ömür kokar o ayna 

Cemal Süreya


     http://tigran.ch/

ah nasıl titredim tensiz 
bir piyanist büküldü sanki 
kesişen ayrışık doğrular gibi 
çarpışıverdim yüzünle. Yüzün 
öyle düzgün suna bir elyazısı 
yüzün yüzüme aksedince 
yüzün ayna alnımda 
yüzün uzun hüzünlü bir alınyazısı! 
Küçük İskender


'' ayna uyuyor 

pencerelerin sımsıkı kapalı gözleri 

uyuyor sarkıtmış boşluğa bacaklarını balkon 

karşı damda bacalar uyuyor 

...

ayna seher vakti gölü gibi uyandı 

açtı kocaman mavi gözlerini pencereler 

uyandı balkon 

toparladı bacaklarını boşluktan'' 

Nazım Hikmet Ran




     http://www.sfmoma.org/explore/collection/artwork/1122


şanzelize (Champs-Elysees) yağmurda buğulu ayna 
çiçekli jartiyerlerin gölgesi iz iz 
kişiler geçer kişiliksiz 
Zeki Müren




bana koştuğun tren istasyonları hiç eksik olmazdı 

çantandan 

güzelliğinden emin herkes gibi içinde ayna yoktu 

eskiydi meskiydi ama her an bir dilim şiir bulunurdu 

kıyı köşesinde 
Akgün Akova


                        http://www.sfmoma.org/explore/collection/artwork/8306


içim boştur 
ve ayna kaplı 
Asaf Halet Çelebi



Ne atom bombası 

Ne Londra Konferansı 

Bir elinde cımbız, 

Bir elinde ayna; 

Umurunda mı dünya!
Orhan Veli

                                   http://www.ashevillenow.com/artworks/reflection/


Bir ayna bile yok bakacağımız 
Her şey kurşuni bir renk almış, soğuk 
...
Terkedilmiş şehirleri bilirsin 
Bilirsin gömülmüş uygarlıkları 
Ve düşün ki; patlaması bilincin 
Yırtmaya yetmiyor karanlıkları 
Ümit Yaşar Oğuzcan


Taşlara gelince hamam taşlarına 

Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi 

Taşlarda yüzümün yarısını gördüm 

Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü 

Yüzümden ummazdım bunu kör oldum 
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?
Cemal Süreya



Denedim. Soğuk sular dökünüp fırladım sokaklara 
sorular sordum nice kara sıfatları üstüme alaraktan 
ipte boynum,ağzım şehvet yalaklarında 
çapraştım, and içip ayna kırdım 
doğadan bir vahiy bekledimse boşuna 
İsmet Özel


gözgüye baktım özüm görmeye 

seni göresim geldi 

gözgüye baktım karardı dünya 

sana değesim geldi 

gözgüye baktım camdan aşıp 
sana gelesim geldi 
(gözgü:ayna - Azerbaycan Türkçesi)
Bülent Ecevit

                               St. Thomas D'aquin

Bu yüzden önündeki ayna kırılır kırılmaz 
İntihar etti sayılmış tasavvuf ehli.
...
Baktım yeri toparlıyor ayak izleri 
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.
Cemal Süreya


Sana bakınca 

Kendimi soyut bir aynada 

Seyrediyor gibiyim... 

Nasıl ki / Karşılıklı iki ayna 

Çoğalıp gider / 
Öyle... 
Fikret Kızılok



Ayna hamurundan ay yankısından 
Samanyolu aydınlığından inci korkusundan 
Gül tütününden doğmuş sanki 
Sezai Karakoç


Çocuk büyüyünceye dek bekler yangın, 
Beklesin gelecek günün kötürüm yazıtı, 
Beklesin kuş gagalarının yaraladığı ayna.
Melih Cevdet Anday



Karanlıkta ayna görse ay sanır 
Ürüyada şarap içse mey sanır 
Mezarlığa yol uğrasa köy sanır 
Gözleri kararmış duman aşıklar 
Aşık Veysel Şatıroğlu



derleme: ruyabukucusu
Nur Neşe Şahin

Yazar :SottoVoce

Vebgo.com | Alternatif Sosyal Platform
«
Sonraki
Sonraki Kayıt
»
Önceki
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Yorum Yap

VebGo